Son yıllarda Samsun'da uygulamaya konulan akıllı kavşak sistemleri, trafik akışını iyileştirmek yerine yeni sorunlar doğurmuş gibi görünüyor.
Samsun'da Belediye Evleri ile Atakent arasındaki güzergâhta, özellikle Shell kavşağı Liman, Karayolları ve Atakent kavşağı sürücüler açısından tahammül sınırlarını zorlayan beklemeler ve birbirini tamamlamayan trafik ışıkları nedeniyle, günlük yaşamı daha da zorlaştırmaktadır..
Akıllı kavşak sistemleri, trafik akışını gerçek zamanlı olarak izleyerek ışık sürelerini optimize etmeyi amaçlar!
Böylece trafik yoğunluğu azaltılır ve yol kullanıcılarının deneyimi iyileştirilir. Ancak, Samsun'da halktan gelen geri bildirimler, bu sistemlerin teorik vaatlerini, pratikte karşılamadığını gösteriyor.
Kavşaklarda bekleme sürelerinin artması ve trafik ışıklarının sayısının fazlalaşması, bu güzergâhta geçmişte 15-20 dakikada katedilen mesafelerin, şimdilerde 45-60 dakika gibi sürelere kadar uzamasına vesile oluyor. Özellikle trafiğin yoğun olduğu saatlerde, araçlar suni bekleyişlerle karşı karşıya kalıyor.
Bu durum sadece olumsuz psikolojik bir baskı yaratmakla kalmıyor, aynı zamanda önemli ölçüde yakıt ve zaman kaybına da yol açarak, ekonomik bir israfa neden oluyor. Zaman kaybı ve artan yakıt maliyetleri, bireylerin bütçesi üzerinde doğrudan olumsuz bir etki yaratıyor. Sürekli dur-kalk şeklinde seyreden ve yüksek bir yakıt tüketimine yol açan trafik, sadece ekonomik değil, aynı zamanda çevresel bir sorun da teşkil ediyor. Karbon salınımının artması, uzun vade de şehirdeki hava kalitesini de olumsuz yönde etkiliyor.
Bu kangrene dönüşen trafik sorunlarının çözümlerine acizane bir kaç maddeyle önerim olacaktır.
1. Sistem Optimizasyonu: Akıllı kavşak sistemlerinin trafik yoğunluğuna ve gerçek zamanlı durumlara göre dinamik olarak ayarlanabilmesi için yeniden değerlendirilmesi gerekebilir. Yazılım güncellemeleri ve teknolojik iyileştirmelerle sistemin verimliliği pek tabi artırılabilir.
2. Alternatif Güzergâhlar: Trafik sıkışıklığını azaltmak için alternatif güzergâhlar belirlenebilir ve bu yolların kullanımı teşvik edilebilir.
3. Toplu Taşıma ve Paylaşımlı Ulaşım: Toplu taşıma araçlarının sayısı artırılarak ve paylaşımlı ulaşım sistemlerine yatırım yapılarak, özel araç kullanımının azaltılması hedeflenebilir.
4. Toplum İle İş Birliği: Halktan gelen geri bildirimler dikkate alınarak, sorunların yerinde ve zamanında çözülmesi sağlanabilir. Sürekli ve etkili bir iletişim ile de çözüm sürecine toplumun katılımı da bu vesileyle sağlanmış olur.
Samsun'un trafik sorunlarına yönelik etkili çözümler bulmak için yerel yönetimlerin, uzmanların ve halkın iş birliği içinde çalışması gerekiyor. Ancak bu şekilde ekonomik, psikolojik ve çevresel sorunlar çözülebilir ve Samsun'da daha sürdürülebilir bir yaşam sağlanabilir.
Samsun herşeyin en güzeline layıktır.
Gaffar Okkan caddesi'nde 19 Mayıs bulvarı ışıklar 2 araç geçmeden kırmızı yanıyor o kadar akıllı ki 3 arabaya vites attırmıyor
Trafik yoğunluğundan dolayı kimse kurallara da uymuyor ışıklarda düz beyaz çizginin anlamı şerik değiştirmek yasaktır arkadaş ben arama mesafe koyuyorum fren mesafesi adam oraya giriyor ben bunları Gören de yok alternatif yollar yapılması gerekir Bu ışıklı olmaz
Özellikle gecenin ilerleyen saatlerinde hiç aracın olmadığı durumda bile boş yola yeşil yakıp trafikteki tek araca kırmızı yakacak kadar akıllı sistem ve bunu bütün lambalarda tekrarlıyor, çözümün kirazlık yolundaki gibi farklı seviyeli kavşaklarla çözülebilir
Çok önemli bir soruna değinmiş yazar.Her kavşakta 8 yönlü hareket var.Herkese sırayla yol verilecek.100 metre sonra tekrar 4 yöne de gidiş geliş var.Tekrar tekrar aynısı.Böyle trafik ve yol düzeni olursa olacağı bu.Zamanında açılmamış ara geniş bulvarlar olmaması yüzünden şimdi çaresiz çekiyoruz.Battı çıktıları kavşak sayısı azaltılarak, Her kavşakta 4 yolun kesişmesi ve gidiş-gelişli olması değiştirilip yeni bir düzen kurulacak.
Samsun gelmiş geçmiş en iyi belediye başkanı Mustafa Demir sağolsun Samsun'a önce venedik'te olan kayıkla gezme keyfi getirdi sanayii esnaflarımız dükkanlarına kayıklarla gidip geldiler Mustafa demir'in süper çalışmasından dolayı daha sonra samsun'a İstanbul trafiği getirip samsunluların İstanbul hasretine son verdi akıllı kavşaklar gerçekten mükemmel her saniye İstanbul'daymış gibi hissediyor insan sağol Mustafa Demir samsun seni unutmayacak arkandan soylenenlerle hep hatırlanacaksın kulağının çınlaması hiç durmayacak büyük başkan
ışıklar arası mesafe çok kısa. dakika geçmiyor ki karşına bir ışık gelmesin. ışıkta bekleme süresi de çok olunca maalesef 15 dakikalık yol 45 dakikaya çıkıyor. ışıkları azaltmak, bazı noktalara üst veya alt geçit yapmak, ve bazı kavşakları iptal etmek gerekir. kirazlık sanayi için deniz tarafındaki yol bir kısma kadar beton dökülmüş, geri kalan kısım çok kötü ve yıllardır yapılmadı. en azından yapılamayan tarafta beton dökülerek trafiğin bir kısmı sahil yoluna verilebilir.
Teşekkürler. Nihayet aynı düşündüğüm gibi bir görüş. Bu hız çağında bu kadarzaman kaybı. Konuştuğum her sürücü zaman ve yakıt kaybından çok muztarip
Baruthane dönüşü için kavşağı iptal edip tüm yoğunluğu sahil yoluma vermek kimin dahiyane fikriydi acaba, bahar da çoluk çocuk dolacak orası , kimse işe giderken hız limitlerine uyma
Hayır! İşin körü tarafı trafikte çok gergin tipler oluyor bir gün çok kötü bir olay olacak insanlar zaten burnundan soluyor! Samsun’da trafik hakikaten çile! Aslında trafik te sorun yok akıllı sistem ve kavşaklar berbat ve lambalarda gereksiz aralıklarla kurulmuş
Liyakatsız personel birde damadımız olursa, parada ortada bulunursa, iş göstermelik amaç gelir, sonuçta önemsiz olursa sonucu vatan sağolsun..!
Asıl mesele şu Yapalım olmazsa bidaha yaparız Zaten karışan yok eden yok Otogar kavşağını yanlış yapanlar Başkanlar projeye imza atan mühendislere bişey oldu mu Hayır Ve hiçbirzaman oLmaz çünki sistem bu şekilde Yapalım olmazsa bi daha yaparız Zaten çakarı bağlamışız trafiktede sıkışmıyoruz Yapanda bizim adamımız Yapalım olmazsa bi daha yaparız Durum bu Otogar sadece bir örnek bu akıllı kavşak içinde geçerli Hepsi içinde geçerli Eskiden atakumdaki yan yollar gidiş geliş şeklinde akıyordu Şimdi ne oldu Yan yollar Tek yön Yol kapatıp tek yöne düşüren kafaya ne demeli Hani diyeceğim Biz ne anlarız bu işlerden küçücük beynimizle Devletimiz ve devlet büyüklerimiz her şeyi bizden iyi bilir ve yaparlar
Trafikteki bu aksamalar yaya geçitlerinden geçmeye çalışan yayalarıda etkiliyor ve karşıya geçmeleri zorlaşıyor.Bu yüzden yaya geçitlerine yaya kontrollü trafik ışıkları konulmalı.Örnek olarak Kılıçdede Yramvay durağı yaya geçiti.
Yakıt tüketimini de ciddi şekilde arttırıyor. Yeşil dalga uygulanması lazım. Her ışıkta mutlaka duruyoruz, Hız sınırına uyup 70 ile giden resmen cezalandırılıyor ışıklarla. Hızlı giden ise yeşile yetişip ödüllendiriliyor. Kurallara uyan hem zamandan kaybediyor hem de yakıttan.
Ayrıca yayalarda düşünerek yürüyen merdivenleri olan asansörleri olan yaya geçitleri yapılabilir ana yolda da tramvayda birkaç tane mevcut yaya geçidi var Bunlar arttırılabilir araçlar için büyük Köprüler ya da battık çıktılar yapılamadığı için hem de daha uygun maliyetlere yapılır ve sorunun çözümüne güzel katkı sağlar
Ayrica SAMSUN KENT HABER samsuna ve samsunlulara ve sorunlarina yonelik haberleriniz icin tekrar teşekkürler.samsun icin dertlenen kendi oz evlatlarinin yonetimizde sizler gibi duyarli medyalarimiz ile samsun hakettigi noktaya ve konuma elbet gelecektir inşaAllah.
Karayollarindan fakulteye kadar 10'larca dere var ve bunlarin denize akişi ataturk bulvarinin altindan gecerek saglaniyor ve sel su baskinlari icin iyi bir calisma olmuştu.bunlardan sebep batti cikti yapmalari cok zor gibi.ancak işiklar kaldirilip önceki gibi ismet inonu bulvari tranvaydan hatta ilyaskoy gogus hastanesi bulvar liman vs tüm yollardaki uygun ara sokaklara dönüşler kapatildi bicok sokak tekseride dondu ornek limandan yukari cikan yokuş,trafik kavsaklara yiğilma yapiyor bunlarda acilip dönüşler icin kavsaklara yigilma engellenir.önregin atakent cagaloglundan yeni mahalleye kadar 2- 3 tane donuş vardi kapatildi ve en sondaki kavsaga gidip donmek zorundasiniz.kayseride tranvayda duvar yok bircok noktadan araclar donebilyor orda olan burda niye olmasin.hala anyolda tirlarla kamyonlarla sehirler arasi otobuslerle gidiyoruz acil bati ve dogu cevre yollari acilmali.atakumda 19mayis bulvarindan sonra yukari dogru kactane daha bulvar onlarda acilmali.vesselam
Cumhuriyet meydani ziraat bankasi onundeki kavsak isiklari yanip sönuyor yani calişmiyor ancak trafik akici kuyruk oluşmuyor araclar yayalara, yayalar yogunluga gore araclara yol veriyor,56lar alman doktoru binasinin onundeki isiklar yanip sonuyor trafik akici ve sorun yok.zeytinlikteki kuş heykelinden kalkancaya giden yolda kuyruk uzayip gidiyordu kalkanca arastirma hastanesine dogru,burdaki isiklarda yanip sonuyor yani calismiyor ve trafik akici kuyruk ve sorun yok. Bu sistem yapiliyorken hepimiz hafizamizi yoklayalim,işiklar calişmadi ve ne tranvayda ne anayolda trafik sorunu yoktu akiciydi.samsun ve halki medenidir birbirine yol vermesini bilir örneği ankara konya kayseride var olan isiksiz kavsaklar denenmeli 1 hafta isiklar kapatilsin tum kavsaklarda ve mobeselerden izlensin bakin sorun kalmayacak cok zor değil 1 hafta kapatilsin butun isiklar.ve tabi bati ve dogu cevre yollari acil yapilmali.batti cikti cok guzel bir yontem fakat karayollarindan fakulteye kadar 10larca dere var
Akıllı şehir dediklerinde trafikt kilitlenmeler böyle ise diğer şehirlerde durum nasıldır hayal edemiyorum. Özellikle toplu taşıma aracı olan tramvayla yolculuk çekilmez duruma geldi.Fakülte cumhuriyet meydanı arası en fazla 30 dk iken bu sistem gelince 50 dk.ya çıktı, içinde tek yolcu olan 10 araç için 300 yolcu taşıyan tramvay 2 dkikaya yakın süre ışıkta bekliyor. Buna çözüm bulmak çokta zor değildir. Ana yollardaki rezilliği yazmaya gerk yok. Yetkililerden bu problemlere çözüm bulacağına inanıyorum.
Ne trafik ne de sağlıkta başta Atakum olmak üzere samsun felç felc
Atakumda yapilan akilli denilen kavsaklar güzel oldu daire seklinde olan kavsaklar trafigi kitliyor samsunda yapilmasi gereken trafigi samsun girisi kirazlik tarafinda tutmak trafik isiklari ardi ardina yanmali akaryakittan tararruf edilmeli samsun icinde eksik olan yaya yollari ve mahalle aralarinda trafik isaretleri yok .Samsuna gerekli olan dereköyden kirazliga kadar iskeleler yapilmali deniz tasmacili yapilmali bu tasimaciliga otobüsler baglanti olusturulmali trafik rahatlar
Biz buna yeşil dalga diyoz gardaş.
SAMSUNDA TRAFK SORUNUNU ŞEHİR PLANLAMASINDA DEĞİLDE AKILLI TRAFİK SİSTEMİNDE ARAMAK NE KADAR AKILLICA ACABA, BAŞTA İLKADIM VE ATAKUM İLÇESİNİN NÜFUS YOĞUNLUĞUNU SAHİL BANDINA YIĞARSAK HER KAVŞAĞA VE SAHİL KENARINA ALIŞVERİŞ RUHSATI VERİP SAMSUNUN EN BÜYÜK MAHALLESİNİ YENİMALLE ATAKUMUN EN BATISINA İŞ YERLERİNİ İSE TEKKEKÖY BÖLGESİNDE TUTARSAK VE TRAFİK AKIŞ YÖNÜNÜ SAHİL BANDINDAN SAĞLAMAYA ÇALIŞMAK NE KADAR DOĞRU DİYE DÜŞÜNMEZSEK TRAFİK SORUNU DOĞRU YERDE Mİ ARAMIŞ OLURUZ ? YENİ MAHALLEDEN HAVAALANINA ÇEVREYOLU YAPILMIŞ OLSA NE KADAR SÜRE KAZANACAĞIMIZI KİM HESAPLIYOR DİLE GETİRİYOR. DOĞU ÇEVREYOLUNUN YAPILMASI GÜNDE KAÇ ARAÇIN ŞEHİR İÇİNE GİRMESİNİ ENGELLEYECEĞİNİ KİM DİLE GETİRİYOR. GÖMLEĞİN İLK DÜĞMESİNİ YANLIŞ İLİKLERSEK BÜTÜN DÜĞMELER YANLIŞ OLUR. BENCE SORUN EN BÜYÜK İLÇESİ OLAN İLKADIM İLÇESİNİN GÜNEYİNE ACİL UYDUKENT YAPILMASI VE DOĞU ÇEVRE YOLUNA ACİL BAŞLANILMASI ÇOK GEÇ KALINDIĞI İÇİN SORUNLAR BÜYÜYEREK DEVAM EDECEK. SAMSUN HALKINI BU GÜN AKILLI TRAFİK ÇİLESİ ALGISI İLE UYUTANLAR, YARIN BATTI ÇIKAMADI ALGISI İLE UYUTMAYA KALKACAKTIR. ŞEHİR PLANLAMACI UZMAN KİŞİLERİN AÇIKLAMALARI DİKKATE ALINMALI VE GERÇEKLERLE YÜZLEŞİLMELİ
5 noktadada battı cıktı ve taranvay yolındaki bazı duvarların yıkılarak yukarı ve aşağı gecişislerin acilen acılması lazım. Ayrıca tek serit olan serit olan ismet inönü bulvarı üzerinde ki alanda bazı tranvay durakları iptal edilip karayolları durağı gibi yapılıp bulvar boyunca genıs yesil alan ağaçlar duvar kenarına cekılıp traslanmalı ve yol genısletilmli ayrıca bulvar sonunda tranvay gibi baruhane ve ana yola direk geciş olmalı
Akıllı kavşağı yapanlar sayesinde kim zengin oldu bilenem ama,trafik illet bir hal aldı...
atakum için en köklü çözüm bence tranvayın duvarlarının yıkılıp her yeririnden geçiş olmalı artı çağaloğlu bullvarının orta refüz kalkarsa çözülür.elbet ilk zamanlar kazalar olcaktır lakin zamanla oturur
Eskişehir'de tramvaylar genelde trafikle beraber ilerliyor. İlk başta kaza oranı yüksek olsa da vatandaş alıştıktan sonra kazasız ilerliyor süreç. Zira Konya'da da belirli noktalarda trafikle tramvay iç içe.
Türk iş tramvay ve Atakent, Yenimahalle kavşaklar ona ya tramvay için bir köprü yapılmalı ya araç lar için battı çıktı yapılmalı en acilinden yoksa Atakum da trafik çilesi bitmez.birde yeni yollar yapılırken gece gündüz 24saatcalisilsa daha kısa sürede biter Yeşilkent kavşağı hem okul hem kış dönemi ne denk gelmesi bu trafik sorunu nu kat kat artırıyor birçok büyük şehirde yol yapımı vardiyalı yapılıyor ve daha hızlı bitiyor Ankara'da 35gunde yapımı tamamlanan alt geçit var örneğin
Gelip geçici yöntemlerle Samsunun tarfik proplemi asla çözülmez. Bu benim adamımdır işten anlamasa da olur düşüncelerle işleri ehli olmayan insanlara yaptırırsanız bu iişleri asla çözemezsiniz. Çok mu zor yurt dışından bir mühendis getirip bir plan yaptırıp o plan doğrultusunda çözüm üretmek, avrupalı akılla öyle çözmüş ki bu işi artık trafik işiklarına bile lüzüm kalmamış. Yetkililere sesleniyorum bir zahmet gidin görün. Lütfen yani.
Turkiş hastaneden mobilya mağazasının arasından çıkıp Cağaloğlu caddesine gidebilmem için sola geçmem gerekiyor aradan yola çıkmak ayrı bir dert en sola geçmek ayrı bir dert çünkü en sol zaten dönüş için bekleyen araçlarla dolu mecbu ikinci hatta üçüncü sıra oluşuyor ve İsmet İnönü tıkanıyor.ışıkla ara sokak mesafesi çok kısa. demem oki önce bağlantı yolları dönüşler ayarlanmalı ana arterlere battı çıktılar yapılmalı.
Araba ve yaya fazla beklemekten biktik,cum.meydanda yillardir isik yanmiyor,deniz otobusu trafige iyi gelir
ATAKUMDAN KALKANCA MAHALLESİNE ÇIKAN TEK YOL OLAN KENAN ŞARA KÖPRÜSÜNÜN ALTUNDAKİ DÖNME ALANININ NEDEN KAPATILDIĞINI VE BU IŞIĞI KULLANSRAK YUKARI ÇIKIYORDUK ŞİMDİ İSE LİMAN KAVŞAĞINA KADAR GİDİP GERİ DÖNÜYORUZ 1 HAFTADAN BERİ AYNI EZİYET DEVAM EDİYOR BUNUN NE ZAMAN BİTECEĞİNİ İSE NE BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ NE DE MUHTAR BİLMİYOR BİZZAT ARADIM HER İKİ YERIDE İNANIN TRAFİK ŞUBE KAPATTI BİZDE NE ZAMAN AÇILACAK BİLMİYORUZ DİYORLAR HER HANGİ BİR HASTA YA DA ACİL DURUMDA EN AZ 15 DAKİKA YOLU UZATIYORUZ HER GÜN OKULA GİDERKEN EZİYET ÇEKİYORUZ YA YOLU AÇIK YA DA HIZLICA ÇÖZÜM ÜRETİN
Samsun'da 4-5 yere dalma çıkma yapılmadıkça trafik düzelmez.
Mustafa Demir'in çözmediği ya da çözrmediği kentsel sorunları Halit Doğan başkan mutlak surette çözecektir. Ancak. halı altına süpürülerek biriktirilmiş sorunların çözümü zaman, mekan ve bütçe imkanlarına bağlı ve o nedenle de birazcık sanır!
Sen Terme'den kalkıp merkezin sorunları hakkında yorum yapma.
atakum Türkiş Atakent Kurupelit sapaklarına köprü yapılarak Trafik ilerliyecek ışıklar kalkacak aksi kaç tane yol yaparsan yap başedemezsin..
Tespitler doğru ama çözüm değil. En güzeli bir çok ilimizde görüldüğü üzere maliyetler yüksek olsada battı-çıktılar yapnak, yonca tipi köprü geçişleri, bulvarlara katlı otoparklar inşa etmek ve gerekirse şehir içerisinde yoğunluk yaratan kamu yapılarının şehir dışına çıkartılmasının, uzun zaman alsada ulaşım sorununa çözüm olabileceği düşüncesindeyim. Saygılarımla.
Samsunun en büyük sorununu halka sorsanız 1 ulaşım... 2 kentsel dönüşüm der..... malesef kurumlarımız bu 2 madde dışında herseye para harcamaktadir ... ışıklar ile dünyanın en akıllsiz sistemidir ... bunu biraz dikkat eden her sürücü cok net görebilir..Cook basit bir kamera kaydı alarak ispatlanabilir ...
Trafik çilesi Samsun halkına önceki başkan Mustafa Demir in büyük bir kazığıdır.Yeni Başkanımız Halit Doğan da bu sistemi devam ettirmek ile halkın tepkisini çekiyor ama insanlar sabırlı bı çözüm bulunacak ümidiyle çok fazla dile getirmiyorlar.Ama sorun çok büyük dikkatle incelenip iyileştirilmesi gerekiyor akıllı trafik sisteminin..
Teşekkürler başkanım.
Teşekkürler başkanım.